Percepción del funcionamiento familiar de estudiantes de Logofonoaudiología
Keywords:
logofonoaudiólogo, familia, funcionamiento familiar, profesor guíaAbstract
Se realiza un estudio descriptivo y transversal de la composición de la familia y de la percepción del funcionamiento familiar de los estudiantes de Logofonoaudiología.
Se propone como objetivo evaluar el funcionamiento familiar de los estudiantes de la licenciatura y el técnico, según cómo es percibida por ellos. La muestra estuvo integrada por 34 estudiantes que cursan la especialidad en su formación técnica y en la licenciatura, en el curso 2012-2013. El criterio de selección de la muestra fue intencional. Para ello se utilizaron como método la entrevista semiestructurada y se aplicó la Prueba de Percepción de Funcionamiento Familiar (FF-SIL), de I. Louro. Se concluyó que más de la mitad de la muestra perciben el funcionamiento familiar en sus hogares como moderadamente funcionales.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms:
The authors will retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0) that allows the use of the work to share (copy and redistribute the material in any medium or format) and adapt (remix, transform and build on the material) as long as mention is made of the publication in the journal as the primary source. However, you will not be able to trade with it.
The authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg: deposit it in an institutional telematic file or preprint servers) provided that the initial publication in this journal is indicated.
The Cuban Health Technology Magazine is authorized by a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.