METODOLOGÍA PARA LA EVALUACIÓN DE LA COMPETENCIA DE ATENCIÓN FARMACÉUTICA EN LOS ESCENARIOS LABORALES
Keywords:
II Simposio Internacional Sobre Tecnologías y Servicios FarmacéuticosAbstract
II Simposio Internacional Sobre Tecnologías y Servicios FarmacéuticosLa formación de competencias profesionales es una opción para estrechar aún más las relaciones escuela – unidad asistencial y poder obtener los resultados que se esperan en el desempeño profesional.
El trabajo que se presenta tiene como objetivo la evaluación de la competencia de atención farmacéutica en la carrera de licenciatura en Tecnología de la Salud en Servicios farmacéuticos. Se procedió a realizar un estudio acerca de los elementos que caracterizan y distinguen a esta competencia, se precisaron las acciones para implementar la metodología en la Filial de Ciencias Médicas de Guantánamo. La misma tuvo un momento valorativo por los profesionales que llevan a cabo la formación en esta carrera obteniéndose resultados favorables en aceptación de la metodología y su aplicación en los escenarios laborales.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms:
The authors will retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0) that allows the use of the work to share (copy and redistribute the material in any medium or format) and adapt (remix, transform and build on the material) as long as mention is made of the publication in the journal as the primary source. However, you will not be able to trade with it.
The authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg: deposit it in an institutional telematic file or preprint servers) provided that the initial publication in this journal is indicated.
The Cuban Health Technology Magazine is authorized by a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.