Tendencias actuales de las TIC en la enseñanza.
Abstract
Los medios de enseñanza-aprendizaje se pueden clasificar en: manipulativos, cuando la modalidad de la experiencia de aprendizaje que posibilitan es contingente y, para ser pedagógicamente útil, la misma debe desarrollarse intencionalmente bajo un contexto de enseñanza; medios textuales cuando emplean principalmente los códigos verbales como sistema simbólico predominante; audiovisuales cuando principalmente codifican sus mensajes a través de representaciones icónicas, como la imagen y la música, la palabra oral y ocasionalmente escrita y los sonidos. Por último están los informáticos, que posibilitan desarrollar, utilizar y combinar indistintamente cualquier modalidad de codificación simbólica de la información, además de la posibilidad de interactuar con el usuario de una forma sin precedentes en el resto de los medios.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms:
The authors will retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0) that allows the use of the work to share (copy and redistribute the material in any medium or format) and adapt (remix, transform and build on the material) as long as mention is made of the publication in the journal as the primary source. However, you will not be able to trade with it.
The authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg: deposit it in an institutional telematic file or preprint servers) provided that the initial publication in this journal is indicated.
The Cuban Health Technology Magazine is authorized by a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.