An approach to social problems of Medical Sciences and Technologies: notes for analysis

Authors

  • Julia García Capote Universidad de Ciencias Médicas de La Habana

Keywords:

trabajos referativos, Ciencia, Educación Médica

Abstract

The XXI century is deeply marked for the scientific and technological development, both define in great measure, the world power, element that he discovers every day new relationships of the Sciences, the Technologies and the Society and it marks its development. Nex it isintends a guide for the elaboration the referative paper conducive to the scientific grade or category educational superior. In this article, the authors supported in their experience, travel the one you can guide the analysis and the valuation of these contradictions in the context of the health on the way to how and from the lists of their professionals.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Julia García Capote, Universidad de Ciencias Médicas de La Habana

Licenciada en Filosofía. Doctora en Ciencias de la Educación Médica. Profesora Titular. Universidad de Ciencias Médicas de La Habana. Cuba.

References

1.- Valcárcel Izquierdo N. Epistemología e Investigación. Editorial. Consejo de Ayuda para las Ciencias (CAPA). Madrid, España. 2006: p 24.
2.- García Capote J. Rediseño curricular de la disciplina Filosofía y Ciencia de la Salud para el desarrollo integral y humanista de los egresados de Ciencias Médicas. Tesis doctoral en Ciencias de la Educación Médica. La Habana. 2015.
3.- Morales C y otros. Epistemología de la Educación Médica. Editorial UCACUE, Cuenca, Ecuador. 2015: p 22.

Published

2019-03-19

How to Cite

1.
García Capote J. An approach to social problems of Medical Sciences and Technologies: notes for analysis. Rev. Cub. Tecnol. Salud. [Internet]. 2019 Mar. 19 [cited 2025 Apr. 16];10(1):101-4. Available from: https://revtecnologia.sld.cu/index.php/tec/article/view/1429

Issue

Section

Brief Communication