Regularidades de los procesos de profesionalización pedagógica como alternativas de la educación posgraduada en la Educación Médica.
Keywords:
profesionalización pedagógica, mejoramiento, educación posgraduadaAbstract
El presente artículo tiene como propósito aportar algunos criterios para la reflexión en torno a estos procesos de profesionalización como alternativas de la educación posgraduada. La formación pedagógica del profesor es una condición necesaria para el ejercicio de sus funciones de ahí que tanto el estudio de las regularidades de los procesos de profesionalización pedagógica en el contexto de la Educación Médica como el perfeccionamiento de los mismos, constituyan una prioridad que debe tomar en consideración el desarrollo de una concepción formativa, en un accionar que jerarquice el mejoramiento profesional.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms:
The authors will retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0) that allows the use of the work to share (copy and redistribute the material in any medium or format) and adapt (remix, transform and build on the material) as long as mention is made of the publication in the journal as the primary source. However, you will not be able to trade with it.
The authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (eg: deposit it in an institutional telematic file or preprint servers) provided that the initial publication in this journal is indicated.
The Cuban Health Technology Magazine is authorized by a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.